Oude ligfietslijst: bericht 21475

Van: "willem vanderVeer" <willemvanderveer@h...>
Datum:  Fri Jul 5, 2002  7:09pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] vervolg mysterieuze lekke band

>From: Bas Zwaan <zwaan@r...>
>To: ligfiets@yahoogroups.com
>Subject: [ligfiets] vervolg mysterieuze lekke band
>Date: Fri, 05 Jul 2002 12:40:29 +0200
>Bas schreef o.a
knip
> [...]
>slijtage op de hieldraad) steeds al de oorzaak van de lekke banden, of is
>door de klap van de lekke binnenband, de buitenband geknapt? Het velglint
>ligt prima, met de velg is niks gebeurd en ik zie/voel geen
>onregelmatigheden.
>
>Raadsel, raadsel raadsel. Ik moet dus nu ook aan een nwe buitenband. De
>binnenband heb ik geplakt. Ik hoop niet dat het weer gebeurt met deze band.
>
>Iemand een verklaring beter dan "a bad omen"?
>
>Groet,
>
>Bas - nu fietsen op mijn relaxx is geen straf, maar de Lyra is zoveel

Tijdens Oerol gebeurde mij het volgende.
Terwijl ik mijn banden op ongerechtigheden zat te kontroleren
zag ik dat bij een band het canvas er al door schemerde, geen nood
reserveband netjes gemonteerd opgepomp goed hard.
Daarna douchen. Toen ik terug kwam bij de tent zat iedereen verbaasd te
kijken, zonet was met een hardeknal mijn nieuwe band gesprongen.
Wat bleek ; De hiel van de buitenband was van het canvas gescheurd, de
buitenband gedeeltelijk van de velg en de binneband kapot. Die reserve band
was ongebruikt maar waarschijnlijk erg oud. Dat kan dus ook.
Heb er gelijk 3 nieuwe binnen en buitenbanden opgelegd.

Willem, beter voorkomen dan onderweg genezen van der Veer

Chat on line met vrienden en probeer MSN Messenger uit:
http://messenger.msn.nl