Oude ligfietslijst: bericht 21417

Van: "rutgermsc" <rutger@s...>
Datum:  Thu Jul 4, 2002  11:01am
Onderwerp:  CV, foto's, etc.

Hoi,

Op internet zijn inmiddels veel foto's (en filmpjes) te vinden over
CV. Misschien een idee om - met meer personen - hier een enorme
compilatie van te maken en op CD-R te schrijven. Dit scheelt
uiteraard erg veel bandbreedte/download(etc.)capaciteiten of is
sowieso handig voor internetlozen. Wellicht is uit te zoeken of hier
vraag naar is en of iemand (ik niet helaas) op grotere schaal dit
soort zaken kan produceren?

Nog ff over die Duitse sturen: ik vond het maar niets, af en toe toch
de knietjes er tegenaan (dat zou eigenlijk juist niet moeten?);
bovendien staan je armen ver naar voren (minder relaxed); je handen
staan in een tamelijk onnatuurlijke houding -- vergelijk: bij
het "Duitse stuur" staan de handvaten in de lengterichting, bij
klapsturen ca 90 graden t.a.v. de Duitse optie.

CV: erg goed, als men weinig van de achtergronden weet leek de
toegangsprijs misschien opeens erg verhoogd, maar bij nader inzien
alles zeer goed georganiseerd en inderdaad relatief niet duur! Een
wat langer probeerparcours lijkt me wel leuk. Echter: ik zag dat
("onder gedoging"?) ook op het grotere terrein naast het parcours
werd gereden, vooral door FlevoTrikes en andere "multitracks".

Op TV: tsja, hoef je je weinig van aan te trekken, maar het blijft
erg makkelijk en getuigt van weinig interesse om flauwe grappen te
maken en vooroordelen te bevestigen. Er stond in het Dagblad van het
Noorden nog een redelijk artikel (ook Naan Eldering kwam aan het
woord) waarin de verslaggeefster erg hard probeerde de ligfietser als
een geitenwollensokkerdrager af te schilderen. Ik zet een scan nog
wel even op internet.

Overigens: een aantal dagen geleden vroeg ik hier of iemand iets wist
over de "Ligfiets van het Jaar 2002". Geen reacties! Ik heb niet alle
Verenigingsbladen doorgelezen, maar mogelijk staat daar ook niets
hierover in? Op CV zag ik toevallig op de Optima-stand dat het weer
eens de Dragon was geworden (zie ook hun site nu). Bij deze dus het
antwoord :-)

Groetjes,
Rutger, sinds CV lid van de NVHPV en sinds gisteren bezitter van een
Nazca Fiero (over kandidaten LvhJ2003 gesproken...)

  Reacties Auteur Datum
21419 Re: CV, foto's, etc. jack16112000 Thu  7/4/2002