Oude ligfietslijst: bericht 20894

Van: nico.van.laar@p...
Datum:  Mon Jun 17, 2002  11:08am
Onderwerp:  Re: [ligfiets] afbreken snelspanner

> Wat bleek; de snelspanner zat maar vast op twee draadgangen en dat
> is dus blijkbaar niet genoeg.

Lijkt me zwak uitgedrukt. Ik heb altijd geleerd dat een schroefdraad pas lang
genoeg is als ie minimaal 2 draadgangen DOORSTEEKT voorbij de moer. Dan is ie
weliswaar ietsje te lang, maar je hebt er dan wel zicht op dat hij niet
losraakt. Visueel
inspecteerbaar noemden ze dat.

Of dit bij een snelspanner ook helemaal van toepassing is weet ik niet maar het
gaat wel om een vrij dunne schroefdraad die flink wordt opgespannen. Dan mag hij
ook best een flink stuk ingedraaid zijn. Die 2 draadgangen van jouw draadspanner
lijken me dan
ook veel te weinig.

Nico - hiermee doorfietsen wordt al snel spannend - van Laar