Oude ligfietslijst: bericht 20856

Van: "Paulus den Boer" <paulusdb@h...>
Datum:  Fri Jun 14, 2002  7:02pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Ketting uitgerokken?

> Ik heb zo een donkergrijs vermoeden dat mijn ketting een beetje
uitgerokken
> is. Ze past precies niet meer zo goed rond de tandwielen vooraan. Maar het
> lijkt mij wel nogal vroeg na ongeveer 1600 km. Weet iemand een goede
methode
> om te weten of je ketting uitgerokken is? Misschien kan ik het gewoon
meten,
> als iemand mij kan zeggen hoelang bijvoorbeeld 20 schakels zouden moeten
> zijn.
> Het gaat om een SRAM PC-58 ketting.

Hallo Willem,
Ten eerste: je helpt de plaza als je jouw ervaringen met deze ketting
toevoegt aan het ervaringengedeelte. Dat kan via Accessoires, en dat
ketting/sram pc58.

Als hier meer ervaringen komen dan ontstaat er een soort naslagwerkje
waaruit je een soort algemeen beeld kunt vormen.

Ten tweede: lees maar eens bij de fietsfaq van onze conculega-site van de
fietsersbond: http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=443

Hieruit is te lezen dat kettingen soms wel 6, 7000 km. meegaan, maar ook dat
er mensen zijn die ze na 1000 a 1200 km. vervangen.

Ook kun je veel informatie lezen op de site van Rohloff,
http://www.rohloff.de/english/products/index.htm. Groet van Paulus