Oude ligfietslijst: bericht 20852

Van: Kees van Malssen <kees@r...>
Datum:  Fri Jun 14, 2002  8:21pm
Onderwerp:  [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul

Hoi knutselaars onder de ligfietsers!

Op deze lijst is "coroplast" al diverse keren langsgekomen als een ideaal,
goedkoop
materiaal voor stroomlijnpuntjes etc. Het probleem was echter steeds dat niemand
lijkt te
weten hoe je er aan moet komen.
Ik heb het zelf (nog) niet, maar denk een hele stap verder gekomen te zijn.
Coroplast is een merknaam van wat je in het Nederlands "plastic golfkarton" zou
kunnen
noemen. Andere merknamen die ik ondertussen gevonden heb zijn
- Corex
- Coruplas
- HiCor
- Coroflute
Lokaal heb ik zelfs een zaak gevonden die het op voorraad schijnt te hebben (ik
ben er nog
niet langsgeweest) maar dat is voor de meesten van jullie vast te veel uit de
buurt.
Daarom de tip hoe ik die zaak gevonden heb:

Bij huizen die te koop staan, staan vaak borden "Te Koop, vraag Makelaar XYZ" in
de tuin.
Bij nadere inspectie blijken die borden bedrukt..... Corex te zijn! De 4 mm
dikte variant.
Ik heb zo een makelaar gebeld om te vragen waar hij zijn borden laat maken,
omdat ik op
zoek ben naar dat materiaal (ik kende toen alleen nog maar Coroplast/Corrugated
Plastic).
Die makelaar vertelde me dat het materiaal Corex heet (in dit geval) en waar de
zaak zat
die het in voorraad heeft.
Waarschijnlijk gebruiken drukkers van reclameborden, te koop borden etc
hetzelfde
materiaal. Dergelijke zaakjes moeten in vele plaatsen te vinden zijn. Als nou
iedereen die
op zoek is naar dergelijk materiaal het eens probeert en de resultaten
(inclusief
(richt)prijzen) terugmeldt, kunnen we massaal aan de punt!

Kees, puntje erbij, van Malssen

PS een leuke website (US) met veel tips over het gebruik van Coroplast/Corex etc
(bij het
bouwen van goedkope modelvliegtuigen):
http://www.spadtothebone.com/misc/HintsTipsLinks.html de lijm "CA" staat voor
CyanoAcrylaat en is wat wij kennen als seconden- of superlijm

  Reacties Auteur Datum
20855 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul Henk van Hanegem Fri  6/14/2002
20951 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul Patrick DECEUNINCK Wed  6/19/2002
20956 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul sabgpripo Wed  6/19/2002
20964 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul Henk van Hanegem Wed  6/19/2002
20965 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul Henk van Hanegem Wed  6/19/2002
20865 Re: [zelfbouw] coroplast, corex en ander spul Alexander Hamers Sat  6/15/2002