Oude ligfietslijst: bericht 20846

Van: Herbert Tiemens <h.tiemens@p...>
Datum:  Thu Jun 13, 2002  8:40pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] ziekenhuisbed

Pieter van Woudenberg vroeg:

En Erik Wannee antwoorde:

> Dat was als grapje bedoeld natuurlijk, maar dat brengt me op
> het volgende:
> In september 1991 reed ik samen met een jongen vanuit Arnhem
> naar de technische dag in Ede, en hij had een ligger die
> zijn vader in elkaar had gezet van RVS plat-ovaal buis van
> een afgedankt ziekenhuisbed!

En nu mijn sterke verhaal: In Eindhoven reed in 1995 of daar omtrend iemand
bij mooi weer rond in een ziekenhuisbed dat niet was afgedankt. Er was een
electromotor onder gehangen en een vlakke spiegel boven gemonteerd, zodat de
patient goed op de weg kon kijken. Het was een vrij spectaculair gezicht als
dat bed voorbij kwam rijden, met wapperende lakens en een volledig vlak
liggende bestuurder. De persoon in kwestie kwam er nog een keer mee in de
krant, bleek een erg slechte rug te hebben en wilde ook wel eens naar
buiten. Dat noem ik dus een echte ligger. Je hebt in ieder geval ruimte zat
om je katheter aan te hangen of je infuus-zak.

Herbert -heeft het echt gezien- Tiemens

  Reacties Auteur Datum
20847 Re: ziekenhuisbed Dennis Vermeij Thu  6/13/2002
20857 Re: ziekenhuisbed willem vanderVeer Fri  6/14/2002
20892 Re: ziekenhuisbed Pierre Melser Mon  6/17/2002