Oude ligfietslijst: bericht 20820

Van: Erik Wannee & Saskia van Oostwaard <Erik.Wannee@B...>
Datum:  Wed Jun 12, 2002  4:53pm
Onderwerp:  Re: Waterzak

Elvin wrote:

> Hoi Erik,
>
> Weet je toevallig ook waarvan 'bloedzakken' (of hoe heten
> die?) gemaakt zijn?
> Lijkt me eerlijk gezegt een wat prettiger idee dan een
> Catheder om uit te drinken.

Ach, een pastoor drinkt ook altijd miswijn vanaf de catheder
:-)
(Ik bedoel dus: Grappige tikfout: Je bedoelt een catheTer.)

Voor zakken waar bloed in zit, gelden zeer strenge regels
qua gifvrijheid. Immers: Er mag niets giftigs uit zo'n zak
direkt je bloed in gegoten worden. Dus kun je ze gerust
gebruiken als drinkzak. Wie weet kun je er wel eentje op de
kop tikken bij je eigen bloedbank, in ruil voor een half
litertje bloed. Voor wat hoort wat!
Twee nadelen:
1) Er past altijd maar een halve liter in.
2) Als er al eens bloed in heeft gezeten: Niet meer
gebruiken! Alleen 'nieuwe' zakken gebruiken.
Voordeel: Er zijn allerlei handige slangetjes, kraantjes,
splitsertjes en zelfs pompjes bij te verkrijgen.

> Elvin - Nee, niet gevuld met bloed! - Haak

Dan ben ik natuurlijk heel benieuwd waar je dan wl mee
gevuld bent!

Erik - was in 1994 een tijdje keuringsarts op de Arnhemse
bloedbank - Wannee.