Oude ligfietslijst: bericht 2085

Van: "ab" <ab@d...>
Datum:  Sun Dec 12, 1999  12:38pm
Onderwerp:  [ligfiets] nekklachten : schoudersteun ?

Hallo,

Keek een beetje vreemd op van de nekklacht verhalen alhier :
Als supergevoelige voor nekklachten verbaasd het mij dat juist ik geen last
heb van dit soort ongemakken als ik op de ligfiets zit.
Dit zou kunnen komen door de vorm van het zitje dat standaard(?) op mijn
Blue Glide gemonteerd is. Het heeft een knik naar voren aan de bovenkant
waardoor de bovenkant van de schouderbladen iets naar voren worden gedrukt
met het gevolg dat de nek geen geforceerde hoek hoeft te maken.
Wellicht een idee voor diegenen met nekklachten om te gaan experimenteren
met een 'schoudersteun'. Kan simpel door een klein kussentje o.i.d. vlak
onder de nek te plaatsen.

Ab