Oude ligfietslijst: bericht 2063

Van: Johan Teunissen <jcmt@h...>
Datum:  Sat Dec 11, 1999  9:23am
Onderwerp:  [ligfiets] Re: luchtdruk banden

Hans Huijgen schreef:

Gisteren heb ik dan eindelijk mijn swallow achterband vervangen door
een
Vredestein MC DD. <knip> Hoe onprettig vinden zij een hogere druk?
Bijv 5 of 6 bar /??PSI.

Hallo Hans,

Ik heb al geruime tijd op het achterwiel van mijn Verhees Alleweder
eenzelfde Vredestein liggen en die pomp ik op advies van de Liggende
Hollander op tot 7 bar. Nu na een 4200km heb ik zelfs nog geen lekke
band gehad. De spanning wordt elke 2 weken gecontroleerd en op druk
gehouden. De slijtage valt ook hard mee.

Dus het lijkt erop dat het wel mogelijk is, ondanks de lagere
aanduiding op de band.

Johan - die deze week de 4500km heeft volgemaakt en nu nog tot 5000
probeert te komen -Teunissen
homepage: http://www.iae.nl/users/johant