Oude ligfietslijst: bericht 2055

Van: "Jos" <jos_zalm@h...>
Datum:  Fri Dec 10, 1999  7:43pm
Onderwerp:  [ligfiets] tandeknarsen

Zelf kan ik ook wel tandeknarsen van het weer van de afgelopen week maar
erger is dat mijn Hurri het echt doet. Door opspattend vuil en water komt er
veel zand en vuil op mijn freewheel, derailleur en ketting. Kortom mijn
ketting wordt met dit weer erg snel smerig en fietst daardoor merkbaar
zwaarder.

Ik zit er over te denken een soort spatbordje te maken dat de aandrijving
bij het achterwiel afschermd. Het moet een kapje worden dat het aandrijf
mechanisme beschermd tegen opspattend vuil, maar niet het elegante uiterlijk
van mijn Hurri verpest, de ketting makkelijk bereikbaar houdt in geval van
calamiteiten en gebruik maakt van aanwezige bevestigingspunten.

Mijn vraag is of dit een herkenbaar probleem is en of er ook liggers (of
bukkers) zijn die zich met het voorkomen van knarsetanden hebben bezig
gehouden? Ik ben benieuwd!

Groeten, Jos van der zalm

Ps. Zouden die falende Mity's ook op Windows draaien?

  Reacties Auteur Datum
2064 Re: tandeknarsen Pierre Melser Sat  12/11/1999
2067 Re: tandeknarsen Jos Sat  12/11/1999
2070 Re: tandeknarsen Marten Toxopeus Sat  12/11/1999
2091 Re: tandeknarsen Van Woudenberg Sun  12/12/1999
2098 Re: tandeknarsen Kees van Malssen Sun  12/12/1999