Oude ligfietslijst: bericht 2054

Van: Theo Mol <theo@t...>
Datum:  Fri Dec 10, 1999  7:07pm
Onderwerp:  [ligfiets] Re: ligfiets als vakantiefiets

Sterke verhalen over slappe fietsen. Ooit in Zwitserland reden mijn broer en ik
van een pas naar de bodem van een dal, 15 km in een kwartier, en ik heb alleen
maar vol verbazing gekeken naar de naaf van mijn wiel en het trillen en buigen
van mijn voorvork. Experiment: als ik het stuur niet te hard vasthield was het
buigen minder hevig maar ook minder mooi. En vallen, daar deden we toch niet
aan.
Sorry, even weggedroomd.

In het voorjaar in Kent had ik flink last met mijn beladen hurri (banaantassen
en een toptas). Vanaf 55 km/u moest ik remmen of rechtop gaan zitten om het
slingeren te stoppen. Nadat ik de toptas met een extra snelbinder strak had
gezet was het effect weg en had ik bij 70 km/u nog geen last. Harder ging niet
want de hellingen zijn daar wel steil maar ook kort, waar wel wat voor te zeggen
is als je weer omhoog moet.

Theo Mol