Oude ligfietslijst: bericht 2039

Van: "Arjan Wijdeveld" <arjan.wijdeveld@w...>
Datum:  Fri Dec 10, 1999  10:32am
Onderwerp:  [ligfiets] ligfiets als vakantiefiets

Maar goed, je kunt natuurlijk ook je richtlijn ontlenen aan de eigenschappen van
een 1500 kg zware, 15 liter benzine per 100 km slurpende, veel te veel kostende
four-wheel-drive, geprojecteerd op een fiets die niet meer dan 12 kg mag wegen.

Kees, nog zonder die four-wheel-drive, van Malssen

---

Tja,

De eerste keer dat ik op vakantie ging met de fiets (als 12 jarige) was dat met
een terugtraprem op weg naar een NJN kampje bij Nijmegen (zeven heuvelenweg).
Daar begon de stabiliteitsellende al met een veel te hoog en zwaar beladen
achterbagagedrager. Drie fietsen verder (trommelrem-fiets, race-hybride,
ATB-hybride) heb ik het slingeren in afdalingen, oververhitte remmen,
lostrillende voorwielen e.d. eindelijk achter me gelaten. Ik heb geen zin deze
hele oefening over te gaan doen op de ligfiets (mijn eerste ligfiets heeft al
dein-neigingen), zeker niet met mijn dochter achter op de fiets.

Groet, Arjan die wel van stabiliteit maar niet van four-wheel-drive houd
(two-wheel-drive op de fiets houdt ik me wel voor aanbevolen).

P.S. Toen ik mijn eerste echte vakantiefiets kocht en deze zeer torsieslap bleek
te zijn was dat ook gangbaar en was je een zeur als je er over klaagde. Er is
toch aardig wat veranderd in 12 jaar tijd!

  Reacties Auteur Datum
2041 Re: ligfiets als vakantiefiets Kees van Malssen Fri  12/10/1999
2042 Re: ligfiets als vakantiefiets Arjan Wijdeveld Fri  12/10/1999
2054 Re: ligfiets als vakantiefiets Theo Mol Fri  12/10/1999