Oude ligfietslijst: bericht 2008

Van: "Gijs Baron" <gijs.baron@p...>
Datum:  Tue Dec 7, 1999  8:14pm
Onderwerp:  [ligfiets] Re: Cobra is hoax!

Rik schreef :

> Beste Gijs -broer van Dries of niet zo effectief pseudoniem?- Baron,

Bestijg een zoekmachine, en check beide namen even uit, dan kom je er wel
achter....

> Wat betekent FUD? Ik ben niet overtuigd, maar snoer mij de mond met
> argumenten en foto's zou ik zeggen. Wanneer er een proto heeft
> rondgereden zal die vast gefotografeerd zijn.

FUD-zoals de term mij is uitgelegd:
False rumours, undermine&distract: volgens de verhalen DE microsoft taktiek
om concurrentie we te pesten.
Verspreid verhalen over de geweldige nieuwe dingen die je binnenkort wilt
gaan verkopen, verspreid (valse)geruchten over de fouten in de produkten van
een ander, en leidt de aandacht af van fouten in je eigen produkten....

Maar zoals ik je reeds duidelijk heb proberen te maken, als je het idee hebt
dat mijn postings een onderdeel zijn van een optima marketing grap, dan is
dat een spinsel in je eigen hoofd. Ik kan je geen foto's laten zien, omdat
ik die simpelweg niet heb.
Wel weet ik, dat er bij optima ooit een lage fiets met achtervering is
gemaakt, op bestelling en naar ontwerp van een klant, en ik vermoed dat die
al meer dan een jaar door Amsterdam rijdt, maar zelf heb ik die fiets nooit
gezien.
Verder heb ik lopen katten over de constructie van de gemiddelde ligfiets
achterbrug, maar ik vind niet dat Optima het in dat opzicht beter doet dan
de andere grote merken, ik vind ze bijna allemaal onderbemeten. Ik zou het
heel fijn vinden, als de nederlandse ligfietsontwerpers in dit opzicht wat
meer naar de bergfietsen zouden kijken, ik vind dat ze nu hun klanten
belazeren door fietsen aan te bieden als vakantiefietsen, terwijl ze daar
volgens mij helemaal niet goed genoeg voor zijn. Fietsen die slecht sturen
als je ze vollaad met vakantie bagage vind ik treurigheden. Ik heb wat dat
betreft ervaring met een paar Optima fietsen, maar verwacht, gezien de
constructies, weinig anders van een Challenge, Flevo of M5.

Met vriendelijke groet,
Gijs Baron