Oude ligfietslijst: bericht 2006

Van: "Huijgen" <hans@r...>
Datum:  Wed Dec 8, 1999  6:28pm
Onderwerp:  [ligfiets] luchtdruk banden

Beste liggers,

Gisteren heb ik dan eindelijk mijn swallow achterband vervangen door een
Vredestein MC DD. Na 3500 km (plus de afstand die mijn voorganger met het
bandje gereden heeft) nog steeds geen lekke band gehad met de swallow. Het
viel me echter bij het pompen op dat de vredestein geen 'hoge druk' band is.
De swallow had een advies druk van 7.0 bar/100PSI tegen de adviesdruk bij de
vredestein van 3.8/55 PSI. Even schrikken, ze voelen ook beduidend zachter.
Wat is de ervaring van anderen over het bepompen van deze bandjes. Hoe
onprettig vinden zij een hogere druk? Bijv 5 of 6 bar /??PSI.

Overigens heb ik uiteindelijk ook mijn wieldoekjes bij mijn achterwiel eraf
gehaald. Ze zaten me danig in de weg als ik mijn band moest oppompen. Bij
mij gaat gemak boven ijdelheid. Ik kan me nl niet voorstellen dat ik met
wieldoekjes sneller zou rijden. De ervaring zal het leren.

Hans- morgen met een reflectiestreepje op de achterband naar mijn werk-
Huijgen
www.r-en-d.demon.nl/hans

  Reacties Auteur Datum
2038 Re: luchtdruk banden Kees van Malssen Fri  12/10/1999
2063 Re: luchtdruk banden Johan Teunissen Sat  12/11/1999
2068 Re: luchtdruk banden Huijgen Sat  12/11/1999
2090 Re: luchtdruk banden Van Woudenberg Sun  12/12/1999
2129 Re: luchtdruk banden Huijgen Mon  12/13/1999
2131 Re: luchtdruk banden P.Broertjes@i... Tue  12/14/1999
2155 Re: luchtdruk banden Erik Wannee Tue  12/14/1999