Oude ligfietslijst: bericht 1991

Van: Theo Mol <theo@t...>
Datum:  Wed Dec 8, 1999  9:54am
Onderwerp:  [ligfiets] Re: inbouwhalogeentje (was: Fietspompje)

Erik Wannee schreef:

> [...] heb ik wel eens zitten denken om een klein halogeen
> voorlampje IN de 4x4 voorbuis van een Flevo te plaatsen. Daar zit-ie
> namelijk heel goed afgeschermd (en gestroomlijnd). Maar het wordt dan
> wel een heel klein reflektortje, en je moet hem ook nog (een beetje)
> kunnen richten.
> Iemand een idee hoe je dat in elkaar zou kunnen knutselen?

Er zijn 12 volts huiskamerhalogeenlampjes met een heel kleine reflector (kleiner
dan
de gangbare maat) die misschien in je buis passen. Een draadje binnendoor naar
een
accu, bijvoorbeeld achter je zitje, en je hebt een zee van licht want het
kleinste
vermogen is 10 watt.

Nu weer een vraag: al die irritante scooters waar we zo op schelden hebben ook
accu's
en over het algemeen een kleine, felle koplamp. Weet iemand daar meer over? Ik
bedoel
voltage en gewicht van de accu, prijzen enz.

Theo - die zijn accu zit op te laden - Mol

  Reacties Auteur Datum
1992 Re: inbouwhalogeentje (was: Fietspompje) Mark Maier Wed  12/8/1999