Oude ligfietslijst: bericht 1945

Van: "Arjan Wijdeveld" <arjan.wijdeveld@w...>
Datum:  Mon Dec 6, 1999  8:39am
Onderwerp:  [ligfiets] jonge kinderen op de (lig)fiets

>Even een andere vraag. (heeft wel met het onderwerp te maken)
>Zo te lezen zijn er jonge ouders op de lijst. In de positie van ouder in
>2000 vraag ik me af wat jullie ervaring is met het vervoer op de ligfiets van
een kleintje jonger dan een jaar?

>Groeten,
>
>Monic Zoomers

Hoi Monic,

Mijn docher zit al acht maanden heel tevreden achterop de fiets. Tot nu toe
'alleen' op de rechtopfiets (meerdere typen), maar op een ligfiets zal het niet
wezenlijk anders zijn. We hebben zelfs toen ze 11/2 maand oud was een
kameertocht met haar op de fiets gemaakt. Het vervoer was geen probeem (wel de
kleine tent). Babybike heeft een speciale constructie voor kindervervoer voor
jonge kinderen achter op de fiets. In combinatie met de los te bestellen luifel
is dit een bijna water- en winddichte constructie waarin het kind goed beschermd
zit. Je moet de afweging maken of je compact (alleen fiets) of wat langer (met
kinderkar) wilt zijn. Wij hebben wegens stallingsruimte en diefstal problemen
van de kinderkar (bij het boodschappen doen) voor het eerste gekozen. Een
kinderkar kan achter bijna elke ligfiets (mits zonder staartpunt!).

Groeten, Arjan

  Reacties Auteur Datum
1959 Re: jonge kinderen op de (lig)fiets Brechtje Daams Mon  12/6/1999