Oude ligfietslijst: bericht 1935

Van: "Marten Toxopeus" <M.E.Toxopeus@W...>
Datum:  Sun Dec 5, 1999  3:03pm
Onderwerp:  [ligfiets] Re: comfort op ligfiets en snelheid

On 3 Dec 99, at 17:08, Huijgen wrote:
> Dus heb je geen challenge gekocht. Da's logisch. Maar een Optima, blijkbaar
> vond je die wel lekker zitten. Ik weet dan weer dat er erg veel
> challengerijders specifiek kiezen voor dat zitje omdat het zo comfortabel
> zit.

Ooh dat geloof ik direct. Wat ik zou willen is dat de bevestiging van
de zitje meer uniform zou zijn, zodat je een ander zitje kan kiezen.
Net zoals dat je nu ene ander zadel kan kiezen op je bukker.
Bijvoorbeeld een een hurricane met een optima zitje o.i.d.

> En dat Nazca zitje, zit ook op mijn 50/50 en vind ik persoonlijk
> tegenvallen, qua comfort oa dezelfde reden die jij noemt bij de challenge
> fiets.

Dat is inderdaad heel persoonlijk. De vormgeving van die zitjes vind
ik wel mooi. Lijkt een beetje op een kuipstoeltje ;-) Dus de smalle
uitloop richting de nek geeft voor jou ene drukpunt?
Klopt mijn vermoedde dat je door de kuipwerking meer
(lichaams)controlle hebt over je ligger?

> Wat mij dan weer opvalt is de kinnesinne tussen optima en challenge. Lijken
> die fietsen zo veel op elkaar, zijn hun fietsen zo competitief? Of kijken

Dat is mij ook al vaak opgevallen ;-) Zouden we daar overleg over
hebben? Wel model ze nu weer van elkaar overnemen?

> Hans- nog steeds ziek thuis dus kan een beetje scherp overkomen-huijgen

Geen probleem. Beterschap. Ik ben hier om een college voor te
bereiden. Daar wordt je ook niet vrolijker van.

Hartelijke groeten,
Marten Toxopeus

WB / Hal II 200B
tel. 4516