Oude ligfietslijst: bericht 13055

Van: "Heijnen, Ruud-RFM" <ruud-rfm.heijnen@d...>
Datum:  Fri Jul 6, 2001  8:55am
Onderwerp:  RE: Re: RE: Subject: Verzet

Klaas schreef

>Juist. Maar heeft een baron geen 26" wiel i.p.v. 28"?
>Zelf heb ik mijn M5 lowracer voorzien van een 26" achterwiel (maar wel
>een met wat dikkere/hogere band: een mooie slick van 1.25" breed).
>Verder gewoon 53 en 42 voor, achter 13 t/m 21.
>Trouwens, op een lowracer zit je toch meestal boven de 30?

Inderdaad, de Baron heeft een 26" achterwiel (bij mij met een 25 mm brede
continental grand prix). De wielomtrek is dan inderdaad kleiner als bij een
low racer.
Wat snelheid en verzet betreft: hier in Limburg ben ik blij met m'n 42-25
"bergverzet". Dan kan ik af en toe met 15 km/u een helling op. (Bergaf is
65-12 weer erg prettig)

Omdat m'n ligfiets op dit moment in reparatie is bij de Liggende Hollander,
rijdt ik op het moment op m'n racefiets naar het werk. Wat me opvalt is dat
ik ondanks nu bijna 4000 ligfietskilometers op m'n racefiets veel
makkelijker diep kan gaan. M'n gemiddelde weeksnelheid ligt op de racefiets
nauwelijks lager dan op de ligger. Erg opvallend verschil tussen de fietsen
is de breedte van de trapas: de racefiets heeft een standaard smalle trapas,
de baron een bovenmaats brede. Het verschil is in de orde van 20 mm!! Op de
baron hebik dan ook altijd het idee wijdbeens te liggen trappen. Misschien
moet ik op de baron maar eens een smalle trapas gaan zetten?

Ruud - die nu minder nat is op z'n rug - Heijnen

Disclaimer
1. This e-mail is for the intended recipient only. If you have received it
by mistake please let us know by reply and then delete it from your system;
access, disclosure, copying, distribution or reliance on any of it by anyone
else is prohibited.

2. If you as intended recipient have received this e-mail incorrectly,
please notify the sender (via e-mail) immediately. This e-mail is
confidential and may be legally privileged. DSM does not guarantee that the
information sent and/or received by or with this e-mail is correct and does
not accept any liability for damages related thereto.