Oude ligfietslijst: bericht 13038

Van: "Patio M5" <maya2000@0...>
Datum:  Thu Jul 5, 2001  9:46pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Re: ligfiets voor offroad - Mark-Jan

Hoi Mark Jan,

Bedankt voor je reactie. Je spreekt over een brede voorband van 37 mm wel de
mijne een Primo is ook 37mm en ik vind dat toch niet zo breed toch niet voor
offroad hier in Israel de Judea en Negev woestijn waar flink wat stenen liggen.
De bedoeinen gebruiken ze om naar de schapen, geiten, ezels en kamelen te gooien
om hen in groep te houden of wanneer ze niet snel genoeg een drukke hoofdweg
oversteken. Je moet ze niet zoeken ze liggen overal zomaar voor het grijpen. Je
zal de beelden van de Westbank al wel op tv gezien hebben daar worden ze naar
hoofden van mensen gegooid. Ik wil maar zeggen ik ken de bospaden wel in NL en B
alsook de duinen, dat is vergeleken met hier een luxe doorgang. Nee ik moet echt
brede banden met profiel hebben zodat ik echt grip heb op de weg en niet steeds
wegslip over elke steen, je kan ze onmogelijk allemaal ontwijken. De wegen en
zeker de offroads gaan ook nog eens een stuk de hoogte in en de Israelies zijn
kraken in steilheid dat heb ik ook mogen ondervinden in Ethiopie. Een Hurricane
is dat ook geen nerveus liggertje?

Eric die op momenten de Veluwe wel eens mist.

  Reacties Auteur Datum
13043 Re: ligfiets voor offroad - Mark-Jan markjan@x... Thu  7/5/2001