Oude ligfietslijst: bericht 13037

Van: "Patio M5" <maya2000@0...>
Datum:  Thu Jul 5, 2001  9:16pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] ligfiets voor offroad Henk - over het water? - van Hanegem

"Welke band heb je op het voorwiel liggen? Misschien kun je eerst eens
experimenteren met een bredere voorband eer je aan een nieuwe fiets denkt. "

Wel kon dat maar. Tot nu toe zonder succes en wel vanwegge het niet bestaan van
dergelijke bredere banden en dit omdat het voorwiel van mijn M5 20/26 een
afwijkende maat heeft waar tot op vandaag maar 3 merken van banden oppassen(is
al eens besproken op de lijst)allemaal smalle jongens zonder brekerslaag en enig
profiel. Ik heb Schwalbe een uitstekend duits merk, er al eens over
gecontacteerd zij fabriceren geen banden voor deze maat velg. Dus daar sta je
dan. Een andere maat velg erop maar hoe zit het dan met de nokken van de voorrem
moeten die verplaatst worden(is laswerk)? Ik zit hier wel in een terein waar
offroad veel stenen voorkomen die beslist niet van kiezelformaat zijn plus dat
komt er dan nog bij, het dikwijls flink en steil naar boven kan gaan. Daarom een
ligger met 26 velgen waarop een paar brede banden op kunnen de balance zou beter
zijn en ja een voorvering dat zou ook geen overbodige luxe zijn. Ik denk ook dat
met een bovenstuur je de ligger op zulke wegen meer in de hand hebt. Ik denk tot
nu toe dat de Condor de beste candidaat zou zijn.

"Misschien is het mogelijk om het zitje wat steiler te zetten, is
makkelijker om je evenwicht te bewaren."

Hoe flik je dat? Met mijn zitje kan je geen kant uit of bedoel je misschien door
er dikkere rubbers achter te zetten?

"en de Distance vanwege z'n stuurgedrag"

Bedoel je dat de Distance een stabiel stuurgedrag heeft? Heb jij deze ligger en
de Condor geprobeerdt? Wat is jou lichaamslengte? M'n zegt dat de Condor meer
voor langere mensen is. Ikzelf ben 1.81m.

Henk bedankt voor je reactie.

Eric die denkt dat 2 liggers bezitten niet zo'n schande is.

  Reacties Auteur Datum
13049 Re: ligfiets voor offroad Henk - over het water? Bas Zwaan Fri  7/6/2001
13058 Re: ligfiets voor offroad Henk - over het water? Elan Fri  7/6/2001
13084 Re: ligfiets voor offroad Henk - over het water? Patio M5 Sat  7/7/2001