Oude ligfietslijst: bericht 13008

Van: Arnold Kester <Arnold.Kester@S...>
Datum:  Wed Jul 4, 2001  9:12am
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Bandjes omleggen (was: 20" 451 voorbandjes ...

E.M.Snel@w... wrote:

> [...]
> de hoek aan. Deze vertelde ik over mijn problemen om banden om de
> velg te krijgen. Hij legde uit dat je met een simpele handeling meer
> ruimte kunt krijgen: als de band bijna helemaal op de velg ligt, trek
> je vanaf de tegenoverliggende kant van het wiel de band tussen duim
> en wijsvinger met de velg mee naar je toe. Hierbij moet je de band
> zover mogelijk naar de velg toe vastpakken, dus bijna waar de
> staaldraad in de band zit. Je doet dit linksom en dan rechtsom. Op
> die manier krijgt het nog losliggende stuk veel meer speling en kan

Ja, dat zei mijn vader 40 jaar geleden ook al. Moeilijker vind ik het
een bandje er precies recht op te krijgen, dwz, zo dat er geen hobbels
te zien en te voelen zijn. Ik heb een stel conti TT 2000 bandjes waarbij
het me niet lukt, en andere (ook TT 2000) waarbij het vanzelf goed gaat.
Zijn daar ook goede truuks voor?

Met vriendelijke groet,
Arnold Kester

> Succes ermee,
>
> Erik -valt het niet gemakkelijk een ingewikkelde beweging in woorden
> te beschrijven- Snel
>
> Lijstbeheer: ligfietsmanagers@yahoogroups.com

  Reacties Auteur Datum
13019 Re: Bandjes omleggen (was: 20" 451 voorbandjes .. Bastiaan Welmers Wed  7/4/2001
13057 Re: Bandjes omleggen (was: 20" 451 voorbandjes .. Arnold.Kester@S... Fri  7/6/2001