Oude ligfietslijst: bericht 10097

Van: Andre Vrielink <andre-v@p...>
Datum:  Fri Feb 23, 2001  6:38pm
Onderwerp:  Re: weggedrag eenwielige BOB-aanhanger / vakantiebagage

> Ik heb ooit een BOB achter mijn M5 2026 onderstuur gehad, en vond dit maar
> zeer matig. 5 kilo bagage was het absolute maximum, en waar heb je dan die
> kar (van 6 kilo) nog voor. Het sturen ging normaal met "twee vingertjes"
> maar met "lichtbeladen BOB" had ik echt twee handen nodig, die krampachtig
> het geheel op de weg moesten zien te houden. Hoezo lekker ontspannen
> fietsvakantie..... Volgens mij is de oorzaak de (te) slappe verbinding
> tussen voor- en achterframe, waardoor er speling optrad. Alle krachten
> [...]

Dit heeft inderdaad te maken met de verbinding van de achtervork. Wanneer
deze verbinding stijf is zoals bijvoorbeeld bij de Flevobike Fifty Fifty
(Inmiddels door Sinner op de markt gebracht) die een zeer stijf scharnier
heeft, dan is het zeer goed fietsen met de Bob. Ik vind het zelfs beter
fietsen dan met tassen, ook met 10-20 kilo in de aanhanger. En wat dat
gewicht van de Bob, betreft vergeet niet wat je tassen en drager bij elkaar
wegen, Ok het zal niet snel aan de 6 kilo komen maar zo heel ver zit het er
ook niet vandaan.

Groeten André Vrielink