Oude ligfietslijst: bericht 10088

Van: "E.S. Leijten" <edleijten@m...>
Datum:  Fri Feb 23, 2001  2:50pm
Onderwerp:  RE: [ligfiets] Re: Vakantietassen (op Hurricane)

Hoi,

Banaantassen (of zijtassen, net wat je wilt) rijden inderdaad geweldig. Eerst
reed ik op mijn M5 Streetlegal 20/28 met gewone fietstassen op vakantie. Mijn
bagagedrager (of eerder gezegd het beugeltje waarmee die aan het frame was
gemonteerd) bleek daar niet tegen te kunnen...

Toen heb ik banaantassen gekocht (de grootste van Radical). Dat rijdt
geweldig. Zelfs met de gehele vakantiebepakking reed 'ie nog stabiel. Ook een
afdaling in de ardennen (73,9 km/u max) was geen probleem.

Ik vind het trouwens best raar dat ik een paar kilo achter op de bagagedrager
(1-3 kilo schat ik, niet de vakantiebepakking van >15 kg) al voel in het
stuurgedrag...

Groetjes, Ed, waar blijft die low racer :-), Leijten

Pieter schreef:
>Wat me altijd aangenaam verrast bij het gebruik van de zijtassen is de toeg=
>enomen stabiliteit door verlaging van je zwaartepunt. M'n voorlopig ladingsr=
>ecord: twee zijtassen boordevol bagage; achterop een boekentas, daarbovenop =
>m'n klarinet en daarboven de toptas tot de rand gevuld met knutselgerief; da=
>n langs de zijkant nog ergens een stel botinnen vastgebonden. Het zicht was =
>angstaanjagend, maar fietsen ging geweldig: 30 km/h kruissnelheid was nog al=
>tijd geen probleem!

Neem eens een kijkje op mijn website over NATUURFOTOGRAFIE:
http://home.wish.net/~eleijten
Reakties op mijn homepage zijn van harte welkom