Oude ligfietslijst: bericht 10071

Van: "H. van Noord" <vannoord@c...>
Datum:  Fri Feb 23, 2001  8:56am
Onderwerp:  Re: [ligfiets] lage rugklachten

snaptee@d... wrote:

> Ik zit in het midden oosten en ligfieten zijn hier dun gezaaid. Ik kom
binnenkort terug en dan ga ik meteen op proefritten jacht. Vooruitlopend op die
ervaring heb ik alvast en vraag. Zijn er mensen met lage rugklachten die met een
ligfiets beter af zijn dan met een bukfiets. Ik ben een redelijk fanatieke
bukker (200 km /week) maar krijg de laatste tijd steeds meer last van mijn
verschoven L5 (hernia achtige klachten) Ik hoop natuurlijk dat ik met een (lage)
ligger mijn wervels minder belast, maar ik ben benieuwd of anderen daar
ervaringen mee hebben. Het is namelijk erg lasig om die rugklachten te
correleren met wat je doet. Het is niet zo dat je vandaag iets (niet) doet en
morgen meteen het resultaat voelt. Ik heb dus niet de illusie dat ik na 1 rit op
een ligfiets van mijn rugpijn af ben. Vandaar mijn vraag.
> Groeten Jasper

Na mijn hernia, ook in mn onderrug, kreeg ik het advies juist te
fietsen. Beweging is goed.
Maar rugklachten zijn rare dingen. Voor iedereen anders. Een ligger is
geen garantie dat t beter is.
Advies aan de arts vragen lijkt me.

Groet,

Huibert