Oude ligfietslijst: bericht 10067

Van: Brechtje Daams <daams@e...>
Datum:  Thu Feb 22, 2001  11:02pm
Onderwerp:  Re: [OT] Blaffende honden ...

Jasper Taal schreef:

> Ik heb deze discussie al meermalen voorbij zien komen op "bergbukfiets"
groepen. Ik
> zat voorheen in het buitenland ook "gewapend" op de fiets. Maar ik vraag me af
"wordt
> er wel eens iemand gebeten dan?"

Per jaar 84.000 mensen die zich op de Eerste Hulp moeten laten
behandelen voor letsel, toegebracht 'door persoon of dier' (Cijfers van
CBS over 1995). Over hondenbeten heb ik wel eens gelezen dat er enkele
duizenden mensen per jaar zijn die hiervoor naar de Eerste Hulp gaan
(4.000 of zo?). Ik weet nog wel dat ik dacht toen ik dat las: toch niet
zo gek, om bang te zijn voor honden.
Een neefje van mij is eens door een hond in zijn gezicht gebeten ('goh,
anders doet hij dat nooit!'). Maar dat was niet op de fiets en zelfs
binnenshuis.
--
Brechtje - angst heeft een functie - Daams

Daams Ergonomie
Mauvezand 17 tel. 035 - 6947761
1251 JC Laren e-mail daams@e...

  Reacties Auteur Datum
10070 Re: [OT] Blaffende honden ... snaptee@d... Fri  2/23/2001
10103 Re: [OT] Blaffende honden ... Brechtje Daams Fri  2/23/2001