Oude ligfietslijst: bericht 10066

Van: Brechtje Daams <daams@e...>
Datum:  Thu Feb 22, 2001  11:01pm
Onderwerp:  Re: Hoe oud is de ligfiets?

Ik schreef:

> [...]

Erik Wannee reageerde:

> [...]
> eerste in grotere series geproduceerde ligfiets de
> 'Peugeot', uit 1914. Maar ook daarvoor al waren ligfietsen
> in kleinere oplagen te koop.
> En dan valt o.a. nog te denken aan de voorloper van de
> Alleweder: De Vťlocar van Mochet en de daaruit voortkomende
> tweewieler waarmee FranÁais Faure de betwiste race in 1932
> won, en waarvan voorzover ik weet ook aanzienlijke aantallen
> commercieel gebouwd werden.
> In hetzelfde boek zie ik nog een heel aantal ligfietsen
> beschreven die al voor de oorlog in serie geproduceerd

Ik verbeter:

--
Brechtje - de eerste commerciŽel verkrijgbare Nederlandse ligfiets kwam
op de markt toen ik studeerde - Daams

De essentie van de tussenzin blijft: toen ik jong was zag je geen
ligfietsen in Nederland. En zeker niet zoveel als er nu rondrijden.

Daams Ergonomie
Mauvezand 17 tel. 035 - 6947761
1251 JC Laren e-mail daams@e...