Oude ligfietslijst: bericht 10057

Van: "pandora" <koen.van.craenendonck@p...>
Datum:  Thu Feb 22, 2001  8:20pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Gereedschap / bidon

ik stop gewoon aan een cafeetje
altijd fris drinken!!

koen de gezond belg
----- Original Message -----
From: Jan-Marcel
To: ligfiets@yahoogroups.com
Sent: Thursday 22 February 2001 14:07
Subject: Re: [ligfiets] Gereedschap / bidon

>Beste ligfietsers,
>
>Ik was me af aan het vragen hoe iedereen plak- / reparatiespullen en bidon
>meeneemt op de ligfiets. Specifiek de lage racers hoe doen die dat?
>
>Joris -+- camelbak op de buik?! -+- Verbakel

Hoi Joris,

Ik gebruik op m'n Jester een platypus drinkslang en mondstuk gekoppeld aan
een petfles. De petfles zit met spanbandjes vast onder m'n zitje; de slang
loopt over m'n schouder. Enige nadeel van een petfles in plaats van een
drinkzak is dat het iets moeilijker drinkt. De standaard meegeleverde
kunstofzak zuig je plat; de fles zuig je vacuum. Na elke paar slokken blaas
ik daarom even wat lucht in m'n slang en fles. Het voordeel van een fles is
dat deze niet vervormt als je drinkt en daardoor goed in de spanbandje
blijft zitten. M'n partner gebruikt een platypus met kunstofzak, waarbij die
kunstofzak in een tas achterop haar drager zit. Platypus levert eventueel
ook losse onderdelen. De rug/water zakken van Camelback vonden we iets te
kostbaar en iets minder praktisch dan die van Platypus.
Ik weet dat er ook liggers zijn die een (aquarium)slangetje hangen in een
standaard bidon en daar tevreden mee zijn.

Proost,

Jan-Marcel -+- verbruik ongeveer 1 liter per uur -+- van Dijken

Yahoo! Groups Sponsor

Click here for Classmates.com

Lijstbeheer: ligfietsmanagers@yahoogroups.com