Oude ligfietslijst: bericht 10044

Van: "E.S. Leijten" <edleijten@m...>
Datum:  Thu Feb 22, 2001  1:35pm
Onderwerp:  RE: [ligfiets] RE: 18 spaken?

Hoi,

Koos schreef:
>M5 heeft hele mooie 18 spaaks wielen die radiaal gespaakt zijn. Smullen
>geblazen. Voor het achterwiel zullen ze de spaken wel kruisen, hoewel het
>volgens een kennis van mij ook mogelijk is om aan 1 zijde het wiel radiaal
>te spaken en het gedeelte waar zich de cassette bevindt te kruisen.

Die radiaal gespaakte wieltjes zijn inderdaad errrruuuugg mooi! Vooral als ze
ook nog eens enkelzijdig opgehangen zijn. Maar die wieltjes zijn (omdat ze
radiaal gespaakt zijn) alleen standaard voor het voorwiel.

Achter kun je inderdaad aan de linkerzijde (de kant waar de cassette NIET zit)
radiaal spaken. Dat schijnt wel wat ingewikkelder te zijn om te spaken.
Bovendien zie je het verschil tussen zo'n wiel en een wiel wat geheel gekruist
gespaakt is nauwelijks! In de showroom stond een lowracer met een 12 spaaks
wiel wat gespaakt was met een combinatie van radiaal en gekruist. Bram liet
ook een 18 spaaks wiel zien wat gewoon gekruist was gespaakt en je ziet het
verschil eigenlijk niet.
Wat aan zo'n wiel het meest opvalt is dat er gewoon veel minder spaken in
zitten.

>he Ed, hoe lang moet je nou eigenlijk nog wachten op die lowracer?

Te lang! :-):-):-):-)

Ik heb hem 2 weken en 2 dagen terug besteld (op dinsdag). Eind vorige week
zouden de gespoten frames binnenkomen en dan was het een kwestie van enkele
dagen... Ik heb nog niets gehoord, dus het zal iets langer worden.
Ik vond 2 weken (wat ze zeiden bij M5) ook redelijk kort. Voor mezelf had ik
dan ook 3 weken in m'n hoofd, dan valt het zeker niet tegen.

En erg vind ik het ook niet echt, want dit weekeind wordt het toch rotweer, en
dan ga ik niet met een splinternieuwe lowracer 150 (?) km naar Tilburg
fietsen...
Dus ik hoop ergens in de loop van volgende week...

Groetjes, Ed

Neem eens een kijkje op mijn website over NATUURFOTOGRAFIE:
http://home.wish.net/~eleijten
Reakties op mijn homepage zijn van harte welkom