Oude ligfietslijst: bericht 10025

Van: "Maya,Jonathan,Anat,Eric" <jonathan97@b...>
Datum:  Thu Feb 22, 2001  7:50am
Onderwerp:  Re: [ligfiets] blaffende honden...... discussie herhaald.......

Oke nu we het toch over hondtjes hebben hier een uitzetting van mijn
ervaringen met deze diertjes.In Afrika lopen ze ook rond welliswaar niet zo
fit en welgevoed als bij ons in het westen maar soms zit er toch ook eentje
bij die best als een speer achter je aan kan lopen.Vooral in Zuid Afrika
waar dan weer meer westerse normen gelden(dus honden krijgen ook daar een
wel gevulde etens bak)en dus meer kracht hebben om als je toevallig hun
territorium doorkruist gretig achter je aan kunnen lopen.Mijn ervaring met
achter je aan lopende honden is gewoon stoppen, en het diertje wel recht in
z'n ogen aankijken.Hij gromt nog wat weet niet goed wat te doen en druipt
daarna iet of wat teleurgesteld af.Als je wegloopt of fietst dan wakker je
hun jachtinstinct meer aan.Dit geldt niet voor een aanval van een
leeuw,alhoewel somigen lui dit wel aanraden ben ik toen nadat ik een gebrul
achter mij hoorde en constateerde dat er een leeuw in mijn richting aan kwam
lopen, er toch als een haas op een bukfiets er vandoor gefietst.Al een geluk
dat het desondanks het op een aardeweg was,de vlucht en enige route naar
beneden ging.

Eric, eindelijk is de storm overgewaaid en kan de zon weer vollop schijnen.