Oude ligfietslijst: bericht 10018

Van: "George Scheelings" <George.S@w...>
Datum:  Wed Feb 21, 2001  9:05pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] blaffende honden...... discussie herhaald.......

Tegen de wat hard aankomende honden helpt bij mij de Airzound ook heel goed.
Afgelopen week kwam er een hond behoorlijk enthousiast op mij af toen de
hond op ongeveer 50 meter van mij was toeterde ik eventjes waarop de hond in
de remmen ging en heel hard weer terug renden. Hopelijk blijft dit lukken.
Een ding lijkt me wel duidelijk dat een ligfiets voor de meeste beesten een
vreemd iets is. Schapen kijken je na en rennen weg, paarden, met of zonder
ruiter, durven niet langs je te komen. Misschien is het voor een hond ook
niets anders dan hun instinct dat iets laag en snel voorbij schiet, daar wil
een hond nu eenmaal achteraan. Het blijft echter toch aan de eigenaar van de
hond om beter op het beest te passen. Bij paarden e.d. zou ik toch adviseren
GEEN toeter te gebruiken.

Groetjes George.