Re: kleding

>Ik zou graag eens van andere fietsers horen wat voor kleding ik nodig
>heb om bij verschillende weertypen niet te koud of te warm of te nat te
>worden.

Hoi Ge,

Mijn ervaring, hoewel van een bukfiets. Trek niet meer aan dan nodig om
warm te blijven, en als je het toch te warm krijgt trek je halverwege iets
uit. In het voor- en najaar is dat bij meestal een korte broek met t-shirt
en jas of trui. Halverwege trek ik dan mijn jas uit. In de zomer is dat
over het algemeen een t-shirt en korte broek (Dan heb je pech als het te
warm is, tenzij je in nog minder wilt fietsen........). In de winter gewoon
een lange broek, t-shirt, trui en jas, die wederom halverwege uit gaat.
Hetzelfde geldt voor eventuele handschoenen en hoofdband. Ik heb overigens
een jas met losse voering, de voering kun je ook als vest gebruiken. Erg
handig want dan kun je de buitenste helft openritsen of uit doen en hou je
nog de helft van je jas over. Als het echt heel koud wordt doe ik een
(ruime) trainingsbroek over mijn gewone broek heen, lekker warm en
makkelijk aan/uit te doen. Het systeem is dus: meerder laagjes over elkaar,
die je naar behoefte uit kunt doen. Als je bezweet aankomt heb je dus te
veel kleren aangehad.
Het probleem met regen heb ik nog steeds niet goed opgelost, hoewel het als
het koud is wel handig is om er niet te veel onder te hebben. Je trek dan
dus een regenjas aan ipv een gewone jas of zelfs jas+trui.

groetjes
Liduin, nog op zoek naar een ligfiets, Meershoek