Re: Bouwen flevobikeracer

Toni schreef:

 Gripshifts schakelen lastig met de muis van je hand, Ik wil
soms mijn handen boven op de uiteinde van het stuur leggen, daar kan
ik dus ook niets monteren en aan de binnenkant van het stuur zitten
je benen.

Hallo toni en allen,

Ik rijd sinds enkele maanden met een Zephyr zelfbouw.  Ik had ook de
beschikking over gripshifts en vond deze idd ook moeilijk schakelen met de
muis van de hand.  Daarom heb ik het rubberen handvatje er vanaf gehaald.
Op de draaibank (gelukkig bezit ik zo'n ding) heb ik dan een lang (+/- 120
mm) handvat gedraaid en netjes gekarteld in aluminium.  Verder heb ik er dan
spiegleufjes in gesfreesd, zodat dit netjes past over de rilletjes die op
het ronddraaiend gedeelte van de gripshiftschakelaar staan.  zodoende vormt
dit handvat een mooi geheel met de gripshiftschakelaar, en kan ik m'n
versnellingen bedienen met m'n komplete handvat.  Om niet te veel op te
vallen heb ik de handvaten goudkleurig laten anodiseren :-)
Misschien ben jij niks met deze tip, maar kan hij dienen voor anderen.

groets,

Peter -die niet rijk is, maar toch met gouden handvaten rondrijdt- D'hooghe