Re: Bouwen flevobikeracer

Peter schreef:
>Ik rijd sinds enkele maanden met een Zephyr zelfbouw.  Ik had ook de
>beschikking over gripshifts en vond deze idd ook moeilijk schakelen met de
>muis van de hand.  Daarom heb ik het rubberen handvatje er vanaf gehaald.
>Op de draaibank (gelukkig bezit ik zo'n ding) heb ik dan een lang (+/- 120
>mm) handvat gedraaid en netjes gekarteld in aluminium.

Bij de Liggend eHollander heb ik ooit gereden op een Amigo met als ik het
me goed herinner draaischakelaars van Sachs. Hard zwart kunststof, lichter
schakelend dan GripShift, en aan het stuuruiteinde een vrij draaiend kapje
met dezelfde diameter als de schakelaar. Op die manier kon je lekker met je
handen
op het stuur fietsen en schakelen met je muis op dat kapje. Werkte prima!
'k Heb alleen geen idee of dit de standaarduitrusting van de oude Amigo
betrof, maar dat weet Andre' vast wel...

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525