Re: fietsvlaggetje

You wrote:
>Dit alles heeft mij wel doen besluiten om toch maar zo'n oranje
>vlaggenmast op m'n fiets te zetten, om in de stad boven de auto's
>uit te steken, zodat ik eerder gezien word.

Zorg dan wel dat je het vlaggetje op de VOORbuis wordt gezet, en niet
ergens achter je rug. Zeker met een ligfiets betekent dat dat het
vlaggetje ongeveer twee meter verder naar voren komt, waardoor andere
weggebruikers je ook '2 meter' eerder kunnen opmerken. Dat kan een
verschil tussen 'raak' en 'mis' betekenen.
Afhankelijk van het type fiets kun je zo'n vlaggetje vastmaken aan de
voorbuis, het boutje van je koplamp, de voorderailleur o.i.d.
Ik heb uit ervaring gemerkt dat het helemaal niet storend is om de hele
tijd tegen een vlaggetje aan te kijken. Na een paar kilometer zie je hem
niet eens meer. En als je stevig doorfietst, is het leuk om het
vlaggemastje door de winddruk steeds verder naar je toe te zien buigen.

Erik - die graag ook om veiligheidsredenen opvalt - Wannee
Erik.Wannee at BigFoot.com.