Re: russische driewieler Merkut

Phil Seed schrieb:
> Hallo
> Op Cycle Vision een gave driewieler met voorwielaandrijving gezien - weet
> iemand daar meer van? Volgens een voorbijganger was 't een Russische
> 3-wieler. Zag er wel professioneel uit. Waar kan ik er een kopen?
> Groet Phil

Op cyclovision spraak ik met de eigenaar van een Merkut.
Hij vertelde dat in de Iljoesin helicopterfabrieken, waar het economisch beroerd
meeging de ze trike is ontwikkeld. Je ziet dan ook het titaniumgebruik en
interessant: de cardanasjes.

Voornoemde eigenaar vertelde verder dat hij( of met anderen) een fax naar
Rusland heeft gestuurd. Ze kochten er 3 voor 2000 Duitse mark per stuk. Een
mecanicien bracht de 3 in onderdelen ( jawel helemaal uit Rusland)en zette er
twee voor hen in elkaar en de derde konden ze zelf wel essambleren. Enige
onderdelen moeten zelf worden aangeschaft. De eigenaar op Cyclovision was zeer
tevreden.

Mijn idee: ik heb ook interesse. Laten degenen die interesse hebben samen doen.
dan kunnen we er bv. zo collectief 4 of 5 kopen op dezelfde basis als
bovenstaand.
Meld je maar bij mij
Ik heb het voordeel dat ik net over de grens in Duitsland woon in de buurt van
Nijmegen.
groet Joop Bons