Re: Flevo fietsen

Ik rijd nu 5 jaar een flevobike. In het begin heb ik 3 avonden op een
parkeerterrein geoefend, waarna ik de echte wereld in ging. Dit was
eignlijk te vroeg. Angstzweet bij elk stoplicht, omdat ik al slingerend
iedereen naast me van de weg sloeg. Na ongeveer een maand (=800 km)
durfde ik het stuur los te laten. Sindsdien gaat het dus heerlijk.

Wat mij indertijd op gang heeft geholpen was:
- in de hoge stand beginnen
- rechtop in het stoeltje zitten. NIET achteroverleunen. Ik kon dan
alerter reageren, en kreeg meer feeling voor de balans.
- ik had ze in het begin niet, maar ik kan toe-clips of clipless pedalen
van harte aanbevelen.

Groeten,
Arjen Haayman

Arjen Haayman
e-mail: ahaayman at wxs.nl                                   cogito ---
0
      : a.g.haayman at ap.kadaster.nl.net                      ergo ----
--\_/\-
s-mail: Gelselaar 20, 7414 BX Deventer; The Netherlands  bicyclo ---
O   O