Re: Dichte wielen en epoxy

Bas Breedveld wrote:

> Wat betreft dichte wielen: de wieldoekjes van Flevobike vind ik mooi.
> Monteer ze echter niet in het voorwiel van je Flevo Racer. Wanneer het
> ook maar een beetje waait, krijg je problemen met je koersstabiliteit.
> Vooral op bruggen of na een stukje struiken kun je ineens van koers
> geduwt worden. In het achterwiel geeft het geen problemen.

Dat valt reuze mee. Ik heb een voor en achter bedoekte racer en windkracht 5 vol
op de flank kan ik nog goed hebben. Daarboven wordt het lastiger. Ik ben in
ieder geval tot op heden (klop-klop) nog niet de sloot in gewaaid.

Ik ben overigens nog aan het broeden op een laveerprocedure waarmee ik harde
zijwind met de wieldoekjes in netto-rugwind kan transformeren.

Groeten,
Alte