Re: nlhpv-digest V1 #407

On Wed, 24 Jun 1998 02:00:20 +0200, nlhpv-digest wrote:

>Date: Tue, 23 Jun 1998 20:42:19 +0200
>From: Danny Siepman <d.siepman at wxs.nl>
>Subject: Re: Slijtage ketting bij ligfietsen
>
>Absoluut. Volgens mij kun je het na honderd kilometer al vergeten (en ik
>spreek hier uit ervaring). De minste slijtage aan je tandwielen is al
>genoeg om een nieuwe ketting onmogelijk te maken.

Andersom heb ik wel goede ervaringen: Na een paar (3 a 4)duizend
kilometer heb ik in Engeland  een bergverzet op mij Flevo-Racer gezet
zonder enige problemen.
1e set: 11-19, 2e set: 13-32

Na drieduizend
>kilometer is trouwens mijn ketting al aardig verrot aan het geraken en
>komt vervanging al in zicht.

3000? Ik ben na 11.000 eindelijk aan een nieuwe set begonnen omdat
het schakelen niet meer helemaal goed ging, maar nog steeds geen
overspringers, en er toch ook al een nieuw wiel in moest, omdat ik
toen een schijfrem gemonteerd heb.
Het slechte schakelen bleek achteraf trouwens veroorzaakt te worden
door een bijna gebroken kabel
(was trouwens ook zo lang meegegaan, ondanks mijn intensieve
schakelen.)
Mijn huidige set loopt trouwens ook al weer dik in de 4000, ondanks
misbruik van mijn kant door lekker scheef te schakelen: Ik gebruik
ongeveer 19 van mijn 21 mogelijkheden, en schakel af en toe elke paar
seconden.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.