ligfiets in mergelgrot

Hallo Allen:
langs deze weg kan ik jullie de primeur melden van een ligfiets, te weten
de mijne, een Sinner 2026, die jongstleden vrijdag als eerste ligfiets door
de mergelgrotten van Valkenburg getourd heeft, en met succes en weinig
uitglijders. Dit vooral tot verbazing van de organisatoren van de toer.

Achtergrond van het geheel is weer een- gat in de markt- verhaal over een
firma die actieve evenementen organiseert voor personeelsdagen enzo (jaja)
waaronder mountain-biken in de grotten, met helm op en tijdig bukken:
fysiek kan ik niet meer mountainbiken maar prima ligfietsen en de
organisatie vond het geen bezwaar dat ik mijn fiets in de bus hees: dus
daar ging hij,wel met helm op, maar zonder bukken en niets geraakt.
De term bukfiets is hier voor de mountainbike wel erg letterlijk van
toepassing.

Nadeel:  ik had geen permanent brandende koplamp, en het is daar erg (echt
heel erg) donker; scherpe bochten zijn lastiger op mijn LWB/USS; maar
overigens ging het prima, en waarom ook niet, zou je zeggen. Dus!

groeten,
Herman - wie niet bukken wil moet voelen - Kostelijk