Re: racer bouwen

In message <3590C013.6FC at student.eur.nl>, 141272cl at student.eur.nl writes
>Beste Stef,
>
>Flevobike heeft ooit op bestelling ook 20" racers gebouwd.... Ik heb er
>wel eens op gereden en moet zeggen dat dat best een leuke ervaring was.
>Misschien is het een idee om er zoeen ipv een 28" racer te bouwen.

Bij John, werkzaam bij Kemper ligfietsen Den Haag heb ik een 20 inch
flevoracer geprobeerd die een eenzijdig opgehangen achterwiel had. Net
zoals racemotoren en scooters tegenwoordig. Dat spaart gewicht.

Zelf vindt ik de flevoracer vrij zwaar. Zouden de buizen dunner kunnen?
Uit reacties over het cycle vision evenement begreep ik dat de Russen
goed zijn in titanium. (ze hebben wat teveel nu het minder goed gaat met
de ruimtevaart). Zouden die niet een lichter frame kunnen bouwen?

In een artikel in Op Pad lasik dat een fietsenmaker een frame naar
rusland had gestuurd om na te laten maken in titanium.

Groeten,

Jan van der Linden