Re: stuuruitslag (vervolg)

Oops!
Druk ik even op 'send' ipv. 'get messages'!

Dus:

Overigens vraag ik me al een tijdje af hoe logisch het is bij een aantal
modellen zonder meer voorvering toe te passen zonder de geometrie van de
fiets aan te passen. Behalve het probleem van de geometrie die verandert
door de verhoogde voorvork zie ik namelijk nog een ander probleem:
bij een heel aantal fietsen zit het scharnierpunt
van de vering onder het zwaartepunt, en volgens mij krijg je
daardoor met 1 veer een gelijke veerwerking op voor- en achterwiel.
Als je hier nu een extra veer aan het voorwiel bevestigt, dan gaat dit
principe verloren, en zou je eigenlijk ook het scharnierpunt zo moeten
zetten dat het enkel de achterwielvering dient (volgens het pricipe van
de zo klein mogelijke onafgeveerde massa).
Ben ik hiert juist of sla ik de bal volledig mis?

mvg,
Bert.