Re: onbegrensd naar rome

>In augustus zijn we van plan om met de ligfiets naar Rome te fietsen.
>Route beschrijving uit  'Onbegrensd fietsen naar Rome' van Paul Benjaminsen.

Hallo,

Ik ben enkele jaren geleden 'onbegrensd' van Maastricht naar Basel
gefietst. Het belangrijkste probleem van de route was volgens mij dat hij
kost wat kost de drukke wegen mijdt. Dit houdt in dat je soms over zeer
slechte onverharde wegen wordt gestuurd om een klein stukje drukke weg te
voorkomen, met name met bagage is dat erg vervelend. Wees dus kritisch met
de route, meestal leert een blik op de kaart of er een verhard alternatief
is. Verder zijn wij in de Haut Fanges hopeloos verdwaald. Je moet daar een
lang stuk onverhard over een GR. Ik heb van anderen gehoord dat ze daar ook
eerst verkeerd gefietst zijn maar later toch nog de goede weg gevonden
hebben maar wellicht is het handiger om het onverharde stuk er gewoon uit
te verwijderen. (Je moet je zo ie zo afvragen of het in een kwetsbaar
natuurgebied wel verantwoord is om over dergelijke paden te gaan fietsen).
Verder kan ik mij nog herinneren dat een camping vlak boven Basel
(10-30km?) opgeheven was. Hij zat na een heel lang stuk door een
(productie)bos en je moest van de route af een stukje naar het westen het
Rijndal uit (omhoog!). Er waren daar in de buurt niet veel alternatieven
maar nog dichter bij Basel zat wel een camping aan de Rijn die niet vermeld
was in het boekje. Als deze beschrijving niet afdoende is moet je even
mailen dan zal ik kijken waar die precies zat (of eigenlijk niet zat dus).

Veel plezier,

groetjes Liduin, verdwaald in het hoogveen, Meershoek