Re: nog eens: lage racer

> Hallo allemaal. Ik heb de (mooie) rode lage flevoracer gezien. Misschien een
> erg open deur, maar een jaar of wat geleden heb ik Theo v. Andel eens bij
> een wedstrijd in Nieuwegein gezien waar hij op een 2 maal 20 inch flevo
> reed. Het ding was wit gespoten, en had i.p.v. een stuur een soort
> "joystick" tussen de benen waar de rem op gemonteerd was. Wie weet hier meer
> van ?

Dit is de fiets waar Andre Vrielink het onlangs over had. Theo heeft met
deze fiets afgelopen zondag in Enschede meegedaan aan het criterium en was
daar behoorlijk tevreden met het gedrag van de fiets (op glad en slecht
wegdek, scherpe bochten).

Deze fiets is echter niet de fiets die flevobike ooit in lage oplage
gemaakt heeft. Dat is min of meer een racer aangepast voor 20" wielen. De
fiets van Theo is nog wat lager. Bij hem zit het voorwiel nog meer tussen
je benen (maar niet zo sterk als de rode lage racer die hier besproken
werd). Bij de fiets van Theo zit er itt de racer geen framebuis boven het
voorwiel.

Groet, Rene