Re: racer bouwen

> aluminium
> kunnen
>
> Waarom denk je dat staal minder buigkrachten tegen kan dan aluminium?

Onder dunwandig staal versta ik standaard buismateriaal als dat van bv
Reynolds, dat verwerkt wordt tot lichtgewicht racefietsen en ATB's.
Aluminium wordt in zeer uiteenlopende (oversized, double butted) vormen
gemaakt voor in de ATB- en racefietsbouw, en vooral als het gaat om
'fullies' zie je nooit meer staal. Ik heb ook nog nooit een echt oversized
stalen racefietskader gezien. Ik weet dat men bij Challenge, Flevobike en
Optima wel oversized stalen buis gebruikt, maar dat is dan ook redelijk
zwaar i.v.g. met aluminium van de zelfde afmetingen.

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries

http://huizen.dds.nl/~menovs