re: nog eens: lage racer

n.a.v.

> Als ik het mij goed herinner is de lage racer (de rode van de foto op
> internet) een exemplaar van de befaamde en beruchte Meindert Valenteyn. De
> foto is genomen op een technische dag van de vereniging.

Toen ik de foto zag vroeg ik me direkt af of deze fiets een stabiel
stuurgedrag heeft. Misschien val ik hiermee net te laat in de
al lopende discussie maar is de fiets op de foto ook afgebouwd
en is er ook daadwerkelijk op gefietst? Op mij komt het vreemd
over dat de lijn door de stuuras achter het voorwiel op de grond
komt. Maar ik heb me er zelf ook al eens over verbaast dat ik
in mijn flevo racer probleemloos 20" wieltjes kon zetten en het
sturen hooguit luier werd i.p.v. de verwachte instabiliteit.

Groetjes, Jaap

Jaap van Bergeijk
e-mail: Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl
web: http://flex174.aenf.wau.nl/
section: Agricultural Engineering & Physics
Wageningen agricultural university