Re: Schakelen op FlevoRacer

In message <80F70A7315A at hiawatha.fontys.nl>, Erno Mijland
<E.Mijland at hiawatha.fontys.nl> writes

>hendeltje van mijn
>
>Ik had op mijn Racer gripshifts met alleen het draaiende gedeelte aan
>het uiteinde van het handvat. Het gedeelte waar normaal gesproken je
>hand op rust had ik er af gehaald. Matthijs de Vries rijdt nu op deze

Twee oplossingen.
Op de open dag van Kemper (gehouden te Rijswijk ZH) begin april heb ik
een Racer gezien met gripshifts waarbij het stuur horizontaal is gezet.
net als op een toerfiets. Dat beviel de Begische berijder zeer goed.

Een tweede oplossing op een zelfbouw flevoracer gezien. Heze had een
schakelhandle genomen van het oudere type. Het type dat op de schuine
buis van een gewone racefiets wordt gemonteerd. Deze zijn van sterk
aluminium en oudere zelfs van verchroomd staal. Deze had hij op het
handvat gemonteerd met een boutje door de stuurbuis en het handvat heen.
Inclusief de montageschijfjes die zo mooi om de buis passen. In dit
geval aan de buitenkant. Schakelde fantastisch en is niet zo kwetsbaar
als de kunststof schakelaars. Een dergelijke handle zou je ook aan de
binnenkant van het stuur kunnen monteren.

Groeten,

Jan van der Linden