Re: verlichting

 Date: Thu, 02 Jul 1998 02:05:33 PDT
> From: "Theo de Gruiter" <tjd_de_gruiter at hotmail.com>
> Subject: RE: Alleweder
> plaat inzetten), verlichting verbeteren (Wie heeft DE ultieme
> accuverlichting gevonden?)
>
> Groeten, Theo

Ik gebruik een 12V, 20Watt spot halogeen lamp van Philips, gemonteerd
in een aluminium buis. De stralingshoek van de lamp is 10 graden. De
lamp geeft GENOEG licht voor onverlichte wegen.
Het type:

Halogen Lamp
Dichroic reflector
Standardline (50mm)
6642 12V 20W 10 DGR    montage GU5.3
lichtopbrengst 4200 lux
bestelnr 9240 031 17100

prijs is ongeveer f17

Er bestaat ook een uitvoering Masterline met lichtopbrengst 6500
lux,  prijs ca f25 (13671 12V 20W 10DGR, orderner 9240 350 17100)

Ik begruik een accu voor de modelbouw 12V 7.2AH, (genoeg voor ca
4 uur). Te koop voor ca f70 bij oa Conrad
(gewicht is wel 2.5 kg). Acculader ook gekocht bij Conrad f35.

Bovendien heb ik de lamp voorzien van een dimmer voor
50 % stroomverbruik (voldoende op verlichte wegen).

Gebruik wel een Philips lampje, deze hebben een veel betere
lichtbundel dan andere merken. De lampjes zijn verkrijgbaar in goede
verlichtingszaken. Let goed op het typenummer, er zijn namelijk ouder
uitvoeringen in de handel.

groeten,

Rene Prevo