Re: hoofd ipv vlag

>Serieus nu: als je een vlaggetje vooraan zet, dan zou er wel eens een
>automobilist kunnen zijn die denkt dat de fiets voorbij is als het
>vlagje voorbij is... Je moet dus minstens twee vlagjes hebben (kun je er
>meteen een waslijn tussen hangen).

Komop zeg! Stel je een ferrari ofzo voor, die zijn ook maar een goede meter
hoog, maar die wordt echt niet gemist! Ik denk dat die opmerking over dat
rode BMW dak de goede kant opgaat: Een signaalkleur op de juiste, voor een
ligfiets unieke plaats. Twee oplossingen komen in me op: Een neusstroomlijn
leent zicht natuurlijk bijzonder goed voor hen die zoiets hebben of maken;
voor een kale neus lijkt mij de niet gebruikte kant van de trapper een goede
plek om fluorescerend/reflecterend materiaal aan te brengen (de normale
reflector voor zover aanwezig is zowiezo nutteloos in de ligfietspositie).
Het bewegende patroon van een paar opvallende vlakjes aan de voorkant lijkt
mij veel opvallender dan een vlaggetje, en het is uniek voor de ligfiets
zodat verwarring met tragere medeweggebruikers uitgesloten is.

Natuurlijk moet je wel in beeld (kunnen) zijn, maar dit geldt eigenlijk net
zo goed op een gewone fiets of in de auto ;-)

Jeroen - die nu via zijn voetzolen de aandacht gaat trekken - Beekhuis