Fleve perikelen

Hoi beste medeliggers,

Ik maak Veenendaal de laatste tijd s’avonds onveilig met een geleende
Flevo-trike ik moet zeggen na zo’n 20 km lukt het al heel aardig om
beide handen op de buik te leggen en dan toch nog voorzichtig rond te
trappen op verlaten asfalt wegen daarbij gebruik makende van de gehele
breedte van de weg.

Al rond fietsend en na denkend hoe het een en ander misschien anders kan
kwam ik op het idee van een soort flexibele stuurknuppel met daar aan
alle bedienings hendels.
Is er al eens iemand geweest die dit uitgeprobeerd heeft?
En is dit echt wel zo gemakkelijk als dat ik denk ? of heb je je stuur
echt wel nodig zelfs als je al een ervaren Flevo fietser bent.

Nu zijn ligfietsers eigenlijk wel een beetje onder en boven de wet, maar
hoe zit het eigenlijk met de regel dat fietsers de handen aan het stuur
moeten hebben als oom agent in de buurt is.

En dan de technische vraag: onder het zitje van de Flevo-Trike zit in de
buis waar de ronde pen van het voor stuk in valt een plaatje met een gat
wat over die pen heen valt en wat je met een imbusbout kunt aan draaien.
Waarvoor zit dat daar ? je borgt de pen toch al met de splitpen ?

Hopelijk hebben jullie een paar antwoorden voor me.

Bart - die met mooi weer liever op de fiets ligt dan aan op het strand -
Eefting