Alleweder derailleur

Hallo allemaal,

(en met name de Verhees Alleweder piloten:)

Ik heb met mij Verhees Alleweder het probleempje dat de achterderailleur een
te klein bereik heeft om de ketting naar het grootste kransje te geleiden.
Hierdoor heb ik achter maar 6 versnellingen. Nu heb ik voor 30 /42 /52 dus
ik kan me aardig redden maar toch zou ik hier wat aan willen doen.

Kent iemand dit probleem? Het nog verder losdraaien van de stelschroef van
de derailleur heeft geen effect meer. Het ding wil gewoon niet meer verder.
Op de derailleur staat Shimano S50 (ofg was het s750 ofzo). Wat zou ik hier
aan kunnen doen?

Overigens misschien interessant te melden dat ik tegenwoordig stuggere
voorvering op de fiets heb. De vering die er oorspronkelijk op zat was erg
slap. Soms kwam de band zelfs tegen de wielkast. In bochten veerde het
buitenste wiel vaak zo sterk in dat het stuurgedrag (de controle) in de
bocht minder werd.

Door Bart Verhees (met dank aan Richard Bom) heb ik er nu stuggere vering in
laten zetten. Hiervoor moest ook de fusee-pen ingekort worden. De stugheid
van de vering lijkt nu meer op die van de Flevo Alleweder.

Groet & bedankt, Rene -die nu eigenlijk in Zeeland had willen zijn- Voorburg